6 bezpiecznych owoców dla diabetyków

6 bezpiecznych owoców dla diabetyków

Ważne jest, aby osoby cierpiące na cukrzycę kontrolowały ją, albowiem choroba ta może doprowadzić do długotrwałych uszkodzeń i powodować wiele problemów zdrowotnych, takich jak choroby oczu, choroby serca, utrata słuchu, uszkodzenia nerek, a nawet problemy ze skórą. Badania przeprowadzone przez American Diabetes Association wykazały, że do roku 2020 niemal połowa zachodnich społeczeństw będzie cierpiała na cukrzycę.

Poznanie objawów cukrzycy jest pierwszym krokiem w walce z nią. Warto więc mieć świadomość, iż osoby cierpiące na cukrzycę często odczuwają pragnienie, zmęczenie i częściej oddają mocz. Równocześnie charakterystyczne są też bóle kończyn.

W przypadku cukrzycy niezmiernie ważna jest zmiana stylu życia. Ważne są miedzy innymi ćwiczenia, odpowiednia ilość snu. Istotna jest też właściwa dieta, oparta na jedzeniu sporej ilości warzyw i owoców. Dobrze skomponowane menu pozwala unormować poziom cukru we krwi. Warto więc dowiedzieć się, jakie owoce są wskazane w diecie diabetyków.

Guawa

Guawa posiada mnóstwo niezwykłych właściwości, a przy tym jest odpowiednia dla diabetyków. Między innymi ma ona bardzo wysokie stężenie likopenu. To przeciwutleniacz, który pomaga właśnie w utrzymaniu odpowiedniego poziomu cukru we krwi. Dodatkowo guawa jest bogata w błonnik pokarmowy, co znacznie wpływa na zmniejszenie ryzyka wystąpienia cukrzycy typu 2. Owoc ten jest również bogaty w potas, dzięki czemu korzystnie wpływa na ciśnienie krwi.

Warto więc codziennie zjeść owoc guawy bez skórki lub wypić szklankę soku. To sprawi, iż znacznie zmniejszy się wchłanianie cukru we krwi.

Wiśnie

To słodkie owoce zawierają antocyjany, które pomagają unormować poziom insuliny, dzięki czemu organizm lepiej kontroluje poziom cukru we krwi. Substancje te znajdują się w wielu produktach spożywczych, albowiem są również w czerwonych winogronach, warzywach, jagodach, winie i herbatach, ale najlepsze efekty uzyskamy, spożywając właśnie wiśnie. Takie antocyjany pomagają obniżyć poziom cukru we krwi nawet o 50%.

Gruszki

Gruszki zawierają antocyjaninę, która może zapobiec cukrzycy. Poza tym są one bogate w różnego rodzaju witaminy, w tym witaminę A, B1, B2, C i E. Wysoki poziom błonnika korzystnie wpływa natomiast na zdrowie układu trawiennego, a przy tym sprawia, że łatwiej jest utrzymać właściwą wagę. Wiadomo, że osoby szczupłe mają niższe prawdopodobieństwo zachorowania na cukrzycę.

Pomarańcze

Pomarańcze zawierają wysoki poziom witaminy C, błonnika oraz minerałów, a jednocześnie nie zawierają naturalnego cukru. Owoce te mają również niski indeks glikemiczny i ułatwiają utrzymanie prawidłowego poziomu cukru we krwi. Wysoka zawartość błonnika pomaga kontrolować wagę ciała, dzięki czemu znacznie zmniejszamy ryzyko wystąpienia cukrzycy. Jednak należy tutaj zaznaczyć, iż korzystne działanie mają tylko całe owoce, albowiem sok nie wpływa już tak dobrze na nasz organizm.

Grejpfruty

Grejpfruty mają niski wskaźnik glikemiczny i równocześnie wysoki poziom witaminy C. Dodatkowo posiadają one również rozpuszczalny błonnik i dlatego też są jednymi z lepszych owoców dla diabetyków.

Eksperci sugerują, iż warto codziennie spożywać pół szklanki grejpfruta, jednak tak samo jak w przypadku pomarańczy raczej należy unikać soku.

Jabłka

Badania brytyjskiego magazynu medycznego wykazały, że spożywanie codziennie jednego jabłka wiąże się z niższym ryzykiem wystąpienia cukrzycy typu 2. Jabłka zawierają bowiem duże ilości błonnika, przeciwutleniaczy, witaminy C oraz flawonoidów i mogą korzystnie wpłynąć na poziom insuliny. Co więcej, jedno średnie jabłko dziennie może też pomóc zapobiec chorobom serca, a także zmniejszyć ryzyko wystąpienia raka.

Podobne artykuły

1 Komentarz

  1. klara
    27 czerwca 2017 at 12:33 Odpowiedz

    Warto też do takiej diety dodać regularne picie ziół. Wpływają świetnie na funkcjonowanie całego organizmu, zarówno układ pokarmowy czy redukują uczucie zmęczenia. Zobaczcie sobie ofertę Herbapolu Lublin – jest w czym wybierać 😉

Odpowiedz