Gdy brakuje potasu

Gdy brakuje potasu

Odczuwasz osłabienie, nudności lub często oddajesz mocz? Sprawdź potas. Niskie stężenie potasu czasami bywa spowodowane pewnymi schorzeniami, ale również może wywoływać rozmaite dolegliwości. Ów składnik funkcjonuje w naszym organizmie jako elektrolit. Każdy z nas musi więc spożywać go w niewielkiej ilości każdego dnia, aby utrzymać odpowiedni poziom elektrolitu w organizmie. Dzięki temu nasz układ mięśniowy czy krwionośny będzie pracował prawidłowo.

Potas działa również jako naturalny środek moczopędny, a jego nadmiar wydalany jest z organizmu, dzięki czemu utrzymany jest stały poziom pH.

Właściwy poziom potasu i jego funkcje

Normalny poziom potasu jest w przedziale od 3,6 do 5,2 milimoli na litr. Sód i potas są szczególnie istotne dla naszego serca, układu nerwowego i mięśni.

CZY WIESZ CO ROBIĆ, ABY BYĆ ZDROWYM?

PONOWNIE OD 1 MARCA. TYLKO U NAS.

Dołącz do internetowej konferencji Rewolucja Zdrowia. 4 dni, 8 wspaniałych gości, a wśród nich m.in. Jerzy Zięba, Romuald Kosznik i Łukasz Lubicki - wystarczy zarejestrować i śledzić niezwykle ciekawe rozmowy ZA DARMO!

Istnieją liczne objawy niedoboru potasu. Na początku mogą to być niezauważalne sygnały, jednak z czasem dochodzą kolejne, często niebezpieczne, dolegliwości. Na jakie objawy należy zwrócić szczególną uwagę?

  • Osłabienie i zmęczenie
  • Często pojawiające się skurcze
  • Mrowienie lub drętwienie
  • Nudności lub wymioty
  • Skurcze brzucha
  • Wzdęcia
  • Zaparcia
  • Kołatanie lub zaburzenia rytmu serca
  • Częsta potrzeba oddawania moczu
  • Zwiększone pragnienie
  • Omdlenia z powodu niskiego ciśnienia krwi
  • Depresja, psychoza, majaczenie, dezorientacja, omamy

Jeśli występują u nas tego rodzaju objawy, to konieczne jest sprawdzenie poziomu potasu oraz wyeliminowanie ewentualnych niedoborów.

Produkty bogate w potas

Najlepszym sposobem na zwiększenie stężenia potasu w organizmie jest wprowadzenie pewnych określonych produktów do codziennej diety. Oto niektóre pokarmy bogate w potas:

  • Awokado
  • Bataty
  • Marchew
  • Wołowina
  • Mleko
  • Pomarańcze
  • Banany
  • Otręby
  • Masło orzechowe
  • Groch i fasola
  • Pomidory
  • Kiełki pszenicy
  • Łosoś
  • Wodorosty
  • Szpinak

Poza spożywaniem produktów bogatych w potas, warto również zwrócić uwagę na obniżenie ilości soli. Niestety ważna jest równowaga pomiędzy sodem i potasem, a w dzisiejszych czasach spożywamy zbyt wiele słonych produktów. Dlatego najlepiej całkowicie wyeliminować wysoko przetworzoną żywność, która jest bogata sód.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz