Nasz zwykły seler – źródło zdrowia i lek na wiele dolegliwości

Nasz zwykły seler – źródło zdrowia i lek na wiele dolegliwości

Seler stanowi wyjątkowe źródło witamin i minerałów. Spożywany regularnie w postaci surówek, soków czy jako dodatek poprawiający aromat innych dań dostarczy cennych dla zdrowia związków i pomoże zapobiegać wielu dolegliwościom.

Wartości odżywcze selera

Seler należy do grupy niedocenianych przez nas warzyw, choć odgrywa dużą rolę w tradycyjnej kuchni Polskiej i stanowi składnik często spożywanych przez nas dań. Co zawiera? Dlaczego warto zjeść codziennie minimum 300 gram selera w różnej postaci?

Zarówno w selerze korzeniowym, jak i naciowym znajdziemy szereg cennych dla zdrowia substancji. Dominują tutaj witaminy pozwalające na długo zachować zdrowie i młody wygląd, czyli cenne antyoksydanty – witaminy A, C i E.

Oprócz kompletu witamin niezbędnych dla zachowania urody seler posiada także niezbędny dla zdrowia kwas foliowy oraz witaminę PP. Warto zaznaczyć, że już 100 g selera naciowego dodanego np. do sałatki zapewni nam dzienną dawkę witaminy C i znacznie usprawni funkcjonowanie organizmu.

Seler naturalnym lekiem na impotencję

Seler spożywany przez mężczyzn wzmacnia funkcje seksualne i pozwala zachować sprawność seksualną na wysokim poziomie. Niedowiarkom polecamy codzienne spożywanie 300 g świeżego selera przez okres 14 dni. Po tym czasie efekty kuracji pozwolą zawsze stanąć na wysokości zadania.

Jakie jeszcze właściwości posiada seler? Przede wszystkim stanowi źródło łatwo przyswajalnych minerałów m.in. magnezu, wapnia, potasu, cynku oraz żelaza. Spożywanie dużych ilości selera w różnej postaci pozwala:

  • Usprawnić metabolizm i oczyścić organizm z szkodliwych toksyn
  • Wzmocnić serce i przeciwdziałać nadciśnieniu
  • Zapobiegać nadmiernemu przybieraniu na wadze
  • Zapobiegać kamicy nerkowej i leczyć schorzenia nerek
  • Zwalczać stres oksydacyjny i odmładzać organizm.

Bardzo ważną dla zdrowia korzyścią płynącą ze spożywania selera jest jego działanie uspokajające, przeciwbólowe i przeciwzapalne oraz przeciwdepresyjne, dlatego możemy stosować to warzywo, jako wsparcie podczas leczenia wielu dolegliwości. Dodatkowo regularnie spożywany seler w postaci soku lub surówek pozwala wzmocnić odporność i zwiększyć apetyt u dzieci, osób chorych oraz w podeszłym wieku, dzięki czemu możemy uniknąć nadmiernego wycieńczenia organizmu i stosowania farmakologicznych środków zwiększających łaknienie.

Włączenie do codziennej diety selera pozwoli skorzystać z jego uzdrawiającej i wzmacniającej mocy. Seler polecany jest dla każdego niezalenie od wieku i płci, jednak czasami może uczulać, dlatego alergicy powinni ostrożnie włączać do diety jego większe ilości.

Źródło zdjęcia: www.healthyfoodhouse.com

 

O blogu Polaku, lecz się sam! Na naszym blogu znajdziecie informacje dotyczące zdrowego, naprawdę zdrowego sposobu odżywiania, co robić by nie zachorować, co robić gdy już się zachoruje – tak naprawdę chcemy agregować te wszystkie informacje, które gdzieś w internecie funkcjonują, ale są lepiej lub gorzej widoczne, a czasem zupełnie nieodkryte. Chcemy Wam pokazać świat, w którym zdrowie i uzdrawianie to połączenie leczenia ciała, podświadomości i ducha. A takiego podejścia tradycyjna medycyna niestety Wam nie zapewni. Zajrzyjcie także na nasz profil na facebook’u: https://www.facebook.com/PolakuLeczSieSam

Podobne artykuły

Odpowiedz