Naturalne wspomagacze odchudzania

Naturalne wspomagacze odchudzania

Dieta i ćwiczenia są najważniejszymi czynnikami w dążeniu do idealnej wagi. Jednak proces chudnięcia można wspomóc ziołami i naturalnymi substancjami, które podkręcą tempo metabolizmu. Niektóre z nich możesz spożywać w formie napojów, inne po prostu dodawać do potraw. Poniżej kilka takich „spalaczy” tłuszczu.

Zielona herbata

Zielona herbata jest powszechnie znana jako środek wspomagający odchudzanie. Powszechna opinia głosi, że to zasługa działania diuretycznego (czyli moczopędnego), co jest błędne, bo diureza nie ma związku ze spalaniem tłuszczu. Zielona herbata tak naprawdę wpływa na przyspieszanie metabolizmu, dzięki czemu szybciej i łatwiej spalamy kalorie.

Uwaga: zielona herbata może przeciwdziałać zatrzymywaniu wody, ponieważ działa jak diuretyk i zawiera kofeinę. Przez to nie jest wskazana dla osób odwodnionych oraz cierpiących na problemy z ciśnieniem. Spożywana w nadmiarze może wywołać biegunkę i nerwowość.

Imbir

Rozszerza naczynia krwionośne, dzięki czemu poprawia krążenie krwi, a to przyspiesza metabolizm. Badania pokazują, że osoby, które spożywają imbir regularnie tracą do 20% wagi więcej niż osoby, które go nie stosują.

Inne zalety imbiru:

  • Zawiera stosunkowo dużo błonnika, dzięki czemu wspiera perystaltykę jelit
  • Zapobiega wrzodom żołądka
  • Wspomaga trawienie
  • Pomaga podczas mdłości (jednak spożyty w nadmiarze może je wywołać, więc nie należy przesadzać z jego ilością)
  • Jeszcze więcej korzyści ze spożywania imbiru oraz wskazówki jak wyhodować go w domu znajdziecie w tym artykule; polecamy również wypróbować przepisy znajdujące się pod tym linkiem

Czerwona herbata

O odchudzających właściwościach zielonej herbaty mówi się od dawna, natomiast czerwona herbata nie jest już tak popularna. Nie wiadomo czemu, ponieważ czerwona herbata w nie mniejszym stopniu niż zielona wspomaga utratę wagi. Dzięki polifenolom ułatwia trawienie i reguluje wydzielanie żółci, co sprawia że z pokarmu wchłanianych jest więcej substancji pokarmowych, a tłuszcze łatwiej ulegają spaleniu przez organizm. Oprócz dobroczynnego działania na odchudzanie, czerwona herbata poprawia pamięć i normalizuje ciśnienie krwi. Czerwoną herbatą można z powodzeniem zastąpić kawę, ponieważ także działa pobudzająco, ale łagodnie i długotrwale.

Cynamon

Cynamon działa w organizmie na wielu płaszczyznach: zapobiega infekcjom, grzybom i pasożytom. Jest naturalnym źródłem błonnika, żelaza i wapnia. Obniża poziom cukru we krwi o czym pisaliśmy w tym artykule. Wspomaga też transport tłuszczu z wątroby, tak aby organizm mógł użyć go jako źródła energii i szybciej spalić. Cynamon ma również właściwości hamujące apetyt.

Pieprz Cayenne

Ma działanie przeciwgrzybicze, stymuluje metabolizm, poprawia trawienie, reguluje poziom cukru we krwi oraz ciśnienie. Zawarta w nim kapsaicyna wykazuje działanie antynowotworowe – badania dowodzą, że pobudza komórki rakowe do apoptozy, czyli samozniszczenia, nie uszkadzając przy tym komórek zdrowych.

Naturalne napoje na utratę wagi:

Imbir, cynamon i sok z cytryny: dodaj po jednej łyżeczce imbiru w proszku i cynamonu do szklanki wypełnionej sokiem z jednej cytryny. Dodaj gorącej wody i wymieszaj wszystkie składniki. Pij ciepłe.

Drink z pieprzem cayenne: do kubka wlej 3/4 wody, sok wyciśnięty z jednej cytryny, wsyp łyżeczkę pieprzu Cayenne oraz dodaj odrobinę miodu. Wymieszaj wszystko dokładnie i wypij.

Woda z cytryną: pij ciepłą wodę z sokiem z połówki cytryny 30 min przed każdym posiłkiem – zakwasisz żołądek, dzięki czemu wspomożesz trawienie. Staraj się już nic więcej przed jedzeniem nie pić, aby nie rozrzedzić soków żołądkowych.

 

 

 

Podobne artykuły

1 Komentarz

  1. Dietetyk2
    10 września 2017 at 17:24 Odpowiedz

    Ja wszystkim polecam zieloną herbatę, bo naprawdę pomogła mi w utrzymaniu dobrego metabolizmu. Muszę też w końcu spróbować używać więcej imbiru.

Odpowiedz

Dog