Jakie są podstawowe zasady suplementacji?

Jakie są podstawowe zasady suplementacji?

Artykuł partnera

Stosowanie suplementów wymaga dozy wiedzy, która pozwoli Ci dobrać odpowiednie witaminy, minerały czy odżywki, zgodnie z Twoim zapotrzebowaniem. Wskazówki zawarte na opakowaniu, nie zawsze powiedzą prawdę o suplemencie, a już na pewno nie dowiesz się z niego, czy w połączeniu ze stosowaną dietą i sportem dobrze wpłyną na Twój organizm. Aby nie popełnić podstawowych błędów przy wyborze suplementacji, sprawdź, jakie są podstawowe zasady stosowania wspomagających specyfików.

Stosowanie suplementów wymaga dozy wiedzy, która pozwoli Ci dobrać odpowiednie witaminy, minerały czy odżywki, zgodnie z Twoim zapotrzebowaniem. Wskazówki zawarte na opakowaniu, nie zawsze powiedzą prawdę o suplemencie, a już na pewno nie dowiesz się z niego, czy w połączeniu ze stosowaną dietą i sportem dobrze wpłyną na Twój organizm. Aby nie popełnić podstawowych błędów przy wyborze suplementacji, sprawdź, jakie są podstawowe zasady stosowania wspomagających specyfików.

Wybierz dla siebie odpowiedni suplement

Zarówno dieta, jak i suplementacja to indywidualna sprawa, do której trzeba należycie podejść. Decydując się na suplementację przy diecie, niezależnie od tego, czy dobrana jest samemu, czy przez trenera personalnego, czy też zamówiona z cateringu dietetycznego, zwróć uwagę na jej poszczególne składniki odżywcze. Ponadto nie daj się chwytom marketingowym, ponieważ reklama może przekłamać prawdę o suplemencie, a producentowi należy głównie na sprzedaży. Poznaj zasady suplementacji, które pozwolą Ci w zgodzie z Twoją dietą nabrać masy mięśniowej i poprawić wyniki sportowe.

Zasady odpowiedniej suplementacji

Wybierając dietę, weź pod uwagę wiele czynników, np. takich jak czas. Będąc zabieganym, możesz nie znaleźć czasu na przygotowanie posiłków, a ich regularne spożywanie jest bardzo ważne, szczególnie gdy wspomagamy się specyfikami. Idealnym rozwiązaniem okazuje się catering dietetyczny, który zostanie dostarczony we wskazane miejsce, o wskazanej godzinie, ponadto wybierasz plan diety, która najbardziej Ci odpowiada. Następnie zadaj sobie podstawowe pytanie, czy suplementacja jest Ci w ogóle potrzebna?

  1. Jeżeli regularnie trenujesz i czujesz się np. osłabiony, to znak, że Twój organizm potrzebuje dodatkowego wsparcia. Odpowiednio dobrane suplementy poprawią Twoje samopoczucie i zdrowie. Jeżeli dodatki do diety są skutkiem panującej mody, to od razu zrezygnuj z tego pomysłu, ponieważ niewłaściwa suplementacji może źle wpłynąć na Twój organizm.
  2. Cel suplementacji to najważniejszy czynnik, decydujący o rodzaju suplementu. Jeżeli chcesz zwiększyć swoją muskulaturę, wybierz aminokwasy typu BCAA, a następnie białko, które jest odpowiedzialne za zwiększenie masy mięśniowej. Będąc na diecie bogatej w białko, nie ma przeciwwskazań, aby dodatkowo spożywać shake białkowy. Jeżeli Twoim celem jest przybranie masy, sięgnij po gainery, jednakże nie na wszystkich działają tak samo. Gdy zaczynasz redukować, dobre będą dla Ciebie suplementy zawierające wyciąg z zielonej herbaty, kofeinę, CLA czy kapsaicynę. Istnieje wiele suplementów, których producenci gwarantują redukcję, np. L-karnityna, lecz badania naukowe dowodzą co innego, obalając tezy producentów. Gdy uprawianie sportu traktujesz jak hobby i Twoim celem jest żyć aktywnie, uprawiając sport np. 3 razy tygodniu, suplementacja będzie zbędna. Wówczas wystarczy dieta o dobrze skomponowanym menu,
  3. Wybierając suplement, weryfikuj jego skład, czytając etykietę z tyłu. Nie sugeruj się marketingowymi hasłami, sugerującymi, że „to specyfik numer jeden na rynku”. Cena suplementu nie zawsze świadczy o jego jakości i zawartości konkretnego składnika. Często płacisz za markę. Kupując suplement, zwróć uwagę na zawartość składnika, na którym Ci zależy, oraz na pojemność produktu.
  4. Nie dopuść do przedawkowania! Nie należy wychodzić z założenia, że im więcej, tym lepiej, gdyż zażycie np. 6 tabletek dzienne na redukcję, nie sprawi, że redukowanie przyjdzie Ci prościej i szybciej. Tyczy to się również suplementów wspomagających budowanie masy mięśniowej – zwiększona dawna nie przyśpieszy ich wzrostu ani nie poprawi Twojego wyglądu.
  5. Dobieraj suplementy do swojego poziomu zaawansowania, tzn. rozpocznij od aminokwasów i odżywek. Takie odżywki jak kreatyna czy beta alanina, to suplementy dla zaawansowanych, którzy mają za sobą podstawową suplementację.
  6. Samymi suplementami nie zbudujesz wymarzonej sylwetki. Wymaga to odpowiedniego planu treningowego oraz diety.

Dobieraj suplementy do diety

Dobór suplementów uzależniony jest od diety, którą dla siebie wybrałeś. Odżywki, witaminy i inne suplementy stanowią tylko dodatek, który nie może być podstawą diety. Po doborze kaloryczności, ilości białka, węglowodanów i tłuszczy możesz podejść do wyboru suplementów, które wspomogą osiągnąć Twój cel. Dobrze zbilansowaną dietę pomogą Ci wybrać specjaliści, np. z Fit-Catering (sprawdź tutaj – www.fit-catering.pl).

Podobne artykuły

Odpowiedz