Supermoce na Twoim talerzu! O ziarnach konopi

Supermoce na Twoim talerzu! O ziarnach konopi

W dzisiejszych czasach, na szczęście, wszyscy już wiedzą, że dobra kondycja fizyczna to nie tylko hektolitry wylanego potu przy ćwiczeniach fizycznych, ale przede wszystkim odpowiednia dieta. Dieta bogata w minerały, białka, węglowodany i aminokwasy. Bez tego ani rusz, a przecież w zdrowym ciele zdrowy duch.

Na nieszczęście zdrowa dieta nadal kojarzy się nudnym, monotonnym jedzeniem i wyrzeczeniami. My dzisiaj przedstawimy wam dodatek, który zaprzecza wszystkim tym oskarżeniom. Mowa tu o produkcie, który na stałe zagościł w jadłospisie takich postaci jak Ronda Rousey czy Borys Mańkowski – ziarna konopi.

Zaczniemy od małej ciekawostki, a raczej faktu. Konopie siewne, na przestrzeni wieków, były stałym elementem upraw w Europie i Ameryce, do czasu aż w XX w. zostały zabronione. Wykorzystywano prawie każdy fragment rośliny, od jej włókien w przemyśle odzieżowym po wykorzystanie oleju z konopi jaki biodiesel. Strzępki roślin służyły nawet do ocieplania domów. W hinduizmie konopie są nadal świętą rośliną, paloną umiarkowanie, w celach religijnych, ku czci ich najważniejszego boga Śiwy. Natomiast nasiona były najlepszym źródłem składników odżywczych.

Dlaczego każdy powinien wprowadzić nasiona konopi do swojej diety

Większość właściwości medycznych konopii, tj. uśmierzanie bólu, właściwości kojące, przeciwlękowe i wiele innych, pochodzi z części zielonej rośliny, natomiast ziarna są jednym z najlepszych źródeł składników odżywczych dostępnych w produktach spożywczych. Są to naturalne suplementy, które biją na głowę popularne w ostatnich latach ziarna chia, czarnuszki czy nawet kiełki. Czy powinniśmy jeść nasiona konopi? Oczywiście, że tak. Udowodnimy to, przytaczając pięć najważniejszych zalet spożywania ziaren.

  1. Bogate w naturalne, łatwe w trawieniu proteiny.

Każdy dietetyk czy specjalista od żywienia bez mrugnięcia okiem powie Ci, że proteiny roślinne są znacznie łatwiejsze do strawienia przez nasze ciało niż proteiny pochodzenia zwierzęcego. Długoletnie badania prowadzone w General Hospital w Massachusetts USA pokazały, że u osób, u których w diecie przeważały proteiny roślinne, mniejsze było ryzyko śmierci z powodów zdrowotnych i wydłużyła się długość życia.

Żeby nie być gołosłownym, to ziarna konopi są jednym z najlepszych źródeł proteinpochodzenia roślinnego jakie można znaleźć. To dlatego przez wieki, zanim zostały zdelegalizowane, rolnicy dodawali je do własnej diety oraz do paszy zwierząt. Z powodu dużej zawartości białka, również, rekordy popularności biją proszkowe odżywki dla sportowców ze zmielonych ziaren konopi.

  1. Pomagają w zgubieniu lub przybraniu na wadze.

Może się to wydawać mylące, bo jak coś, co pomaga chudnąć, może wspomóc tycie? Paradoks? Otóż, nie. Wierzcie lub nie, ale ziarna konopi sprawdzają się w obu przypadkach. Dla osób chcących zgubić kilogramy pomagają utrzymać zdrowy i pełny żołądekw ciągu dnia jednocześnie dostarczając witamin, głównie Wit E, minerałów (potasu, magnezu, wapnia, żelaza i cynku) i białka.

Odwrotnie, dzięki tym samym właściwościom odżywczym, w zdrowy sposób pomagają w procesie budowania masy mięśniowej.

  1. Posiadają wysoką zawartość kwasów tłuszczowych.

Mimo, że kwasy tłuszczowe są głównym składnikiem zdrowego ciała, przestaje ono produkować  samodzielnie kwasy takie jak Omega 3 i 6 – musimy dostarczać je organizmowi z zewnątrz. Ziarna konopi są źródłem zbilansowanych kwasów, lepszym nawet niż Chia czy orzechy.

  1. Bardzo dobrze wpływają na pracę serca.

Przy dzisiejszym poziomie stresu i złej diecie zwiększyła się liczba chorób układu krwionośnego i serca. Dlatego potrzebujemy kwasów Omega w swojej diecie, ponieważ regulują ciśnienie krwi, obniżają ryzyko zawału i zatkanych naczyń krwionośnych. Wpływają na ogólną kondycję kardiologiczną.

Co więcej, duża zawartość argininy w ziarnach konopi wpływa na rozluźnienie i rozszerzenie się naczyń krwionośnych, co wpływa właśnie na obniżenie ciśnienia krwi i zmniejszenie ryzyka chorób serca.

  1. Sprawdzają się w ogólnej profilaktyce chorób ciała.

Biorąc pod uwagę wszystkie powyższe zalety, regularne spożywanie nasion konopnych przyczyni się do poprawy ogólnej kondycji naszego ciała. Sprawnie działający, dzięki nasionom, układ krwionośny zmniejsza ryzyko zachorowania na Alzheimera, demencję i inne choroby psychiczne, dlatego ich spożywanie przyczynia się do zdrowia fizycznego i psychicznego.

O, i czy wspomnieliśmy, że ziarna konopi zawierają wszystkie, jakie istnieją, aminokwasy, których potrzebuje nasze ciało? Tak, posiadają! Są też świetnym źródłem błonnika.

Wiem co jem. Jem nasiona konopi.

To bardzo ważne, by myśleć o tym jak się odżywiamy. Równie ważne jest jak najbardziej naturalne odżywianie, które jest przecież źródłem zdrowia. Jedząc zdrowo leczymy się sami, a dokładniej – stosujemy profilaktykę zapobiegania chorób. Dlatego ziarna konopi, które możesz zakupić np. w HempKing, jedz samodzielnie lub dodawaj do potraw. Osobiście dodajemy je do:

  • Owsianki
  • Na kanapkę z ciemnym pieczywem
  • Sałatek
  • Smothie i humusu
  • Jako przyprawę do zup

Wraz z marką Hempking tworzymy cykl artykułów, które mają na celu zwiększenie świadomości i znajomości produktów opartych o konopie siewne, ich właściwości i możliwości zastosowania w leczeniu chorób przewlekłych.

Podobne artykuły

Napisz komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.