Artykuł partnera
Przyzwyczajeni jesteśmy, że państwowa służba zdrowia to kolejki, miesiące oczekiwań do specjalistów i brak numerka do zwykłego internisty. Korzystając z prywatnej opieki medycznej, oczekiwalibyśmy, że kontakt z lekarzem będzie znacznie łatwiejszy – niestety nie zawsze tak jest.
Na temat kolejek i czasu oczekiwania na wykonanie specjalistycznych badań na NFZ powstały już legendy, żarty, a nawet skecze kabaretowe. Podobnie z dostaniem się do specjalisty. Można się pośmiać, ale kiedy znajdziemy się w sytuacji, że my sami lub co gorsza, nasze dziecko znajdzie się w takiej potrzebie – do śmiechu już nie jest. W takich sytuacjach tydzień oczekiwania wydaje się wiecznością, a co dopiero mówić o wielu miesiącach?
Prywatne placówki – umawianie się często nie jest prostsze
Chyba każdy zdaje sobie sprawę, że jeśli chcemy załatwić coś szybko, musimy to zrobić prywatnie. Między innymi z tego powodu w ostatnich latach ogromnie wzrosła popularność prywatnych placówek medycznych. Jest ich coraz więcej, mnożą się zarówno oddziały dużych, znanych firm prywatnej opieki medycznej, jak i pojedyncze, prywatne praktyki lekarskie. Niestety, ich rosnąca liczba nie oznacza, że kontakt z tymi placówkami zawsze jest lekki, łatwy, szybki i przyjemny. Popyt na prywatne usługi medyczne również jest ogromny. Długie oczekiwanie na infolinii, przedłużający się czas odpowiedzi na zapytanie wysłane przez formularz kontaktowy – to codzienność pacjentów, próbujących skontaktować się z prywatnymi przychodniami.
Ułatwić komunikację
W odsiecz przychodzi firma Dzinga ze swoim produktem, jakim jest widget połączenia zwrotnego. Widget dopiero zyskuje na popularności, ale korzysta już z niego np. Centrum Ortodontyczno – Stomatologiczne OrthoVision. Na czym polega działanie takiego gadżetu? Jeśli jesteśmy na stronie placówki, zainteresowała nas oferta i chcemy, aby się z nami skontaktowano w celu umówienia wizyty, bądź mamy kilka dodatkowych pytań, wystarczy wpisać swój numer w wyznaczonym miejscu i nacisnąć „Zadzwoń!”. W ciągu 21 sekund nastąpi tak zwane połączenie zwrotne (tzw. call-back). Ktoś z placówki sam się z nami skontaktuje – bez oczekiwania na linii, bez wysyłania formularzy kontaktowych czy maili.
Takie rozwiązanie jak call-back jest bez wątpienia wygodniejsze i bardziej komfortowe dla pacjentów, a także korzystne dla placówki – pacjenci będę chętniej wracać do miejsca, z którym skontaktują się w ciągu 21 sekund. W dzisiejszym świecie, w którym czas jest na wagę złota, takie rozwiązanie może zapewnić przewagę nad konkurencją, a pacjentom dać ulgę, że umawianie wizyty do lekarza, nie musi kojarzyć się, że żmudnym oczekiwaniem.