Picie wody z cytryną – czy i dlaczego warto to robić?

Picie wody z cytryną – czy i dlaczego warto to robić?

Artykuł partnera

Picie codziennie o poranku wody z cytryną stało się pewnego rodzaju modą. Mówi się o jej zbawiennym wpływie na trawienie, działaniu odmładzającym oraz poprawiającym odporność organizmu. Zobaczmy, co kryje się w wodzie z cytryną i czy rzeczywiście napój ten może mieć taką magiczną moc.

Cytryna – nie tylko źródło witaminy C

Cytryna jest przez wiele osób utożsamiana z doskonałym i wartościowym źródłem witaminy C. Istotnie, jako jeden z owoców cytrusowych zawiera jej całkiem sporą dawkę. Dzięki jej zawartości woda z cytryną wpływa doskonale na układ odpornościowy organizmu, ale również na skórę. Witamina C ma bowiem działanie odmładzające i działa rozświetlająco.

Witamina C to jednak nie jedyny wartościowy składnik cytryny. Sok z cytryny jest również pełen przeciwutleniaczy. Dzięki ich zawartości woda z cytryną obniża ryzyko zachorowania na choroby nowotworowe oraz doskonale wpływa na układ krwionośny.

W soku z cytryny znajduje się również kwas cytrynowy, który przeciwdziała wiązaniu się wapnia, dzięki czemu obniża ryzyko powstawania kamieni nerkowych. Może również pomóc w usunięciu istniejących kamieni, oczyszczając w ten sposób nerki.

Na co jeszcze pomaga woda z cytryną?

Oprócz wyżej wymienionych faktów, picie wody z cytryną pozytywnie wpływa również na metabolizm. Im więcej płynów w organizmie, tym szybciej odbywa się proces trawienia. Dodatkowo, picie wody z cytryną pomaga w odchudzaniu, bo nie tylko pobudza metabolizm, ale również powoduje powstanie uczucia sytości, dzięki czemu osłabia chęć pojadania między posiłkami. Przy okazji sprzyja nawadnianiu organizmu, gdyż zawiera więcej elektrolitów niż sama woda, co korzystnie wpływa na poziom nawodnienia.

Jak pić wodę z cytryną?

Skoro już powiedzieliśmy, że woda z cytryną ma tak wiele zalet, czas powiedzieć, w jaki sposób najlepiej pić wodę z cytryną. Otóż zaleca się, by pić wodę z cytryną rano, tuż po przebudzeniu, najlepiej około pół godziny przed pierwszym posiłkiem. Woda może być zimna lub letnia, ważne, by nie była gorąca, bo we wrzątku zostanie część cennych składników. Zaleca się, by do szklanki wody wycisnąć sok z połowy cytryny. Pierwsze efekty będą zauważalne po regularnym piciu wody z cytryną przez ok. 2 tygodnie.

Środki ostrożności

Warto wiedzieć, że sam sok z cytryny jest substancją silnie oddziałującą na szkliwo nazębne. Woda jednak osłabia jego działanie, dlatego zamiast picia samego soku z cytryny zaleca się rozpuszczanie go w szklance wody. Dodatkowo, aby osłabić efekt szkodliwego działania na szkliwo, można pić wodę z cytryną przez słomkę.

Podobne artykuły

1 Komentarz

  1. Krystyna
    7 listopada 2017 at 11:56 Odpowiedz

    Zawsze starałam się żyć zdrowo i odżywiać się zdrowo. Pije dużo mineralnej cisowianki bo jest dobra i polska. Ja z rana do wody dodaję miód. Też jest to zdrowe połączenie i jak dla mnie lepsze.

Odpowiedz