Kobiety, które pokonały raka piersi nie powinny jeść grillowanego mięsa!

Kobiety, które pokonały raka piersi nie powinny jeść grillowanego mięsa!

Niepokojące badanie stwierdza, że ​​kobiety, które zwalczyły raka piersi i spożywają więcej grillowanych i wędzonych mięs, są narażone na większe ryzyko przedwczesnego zgonu.

Kobiety, które przeżyły raka piersi powinny uważać na to co jedzą, szczególnie jeśli chodzi o sposób przygotowywania jedzenia. Badania wykazały, że metoda przygotowywania żywności ma znaczenie, szczególnie w przypadku mięsa. Badanie opublikowane w Journal of the National Cancer Institute ujawniło, że kobiety, które przeżyły raka piersi, a które spożywają duże ilości mięsa z grilla i wędzonego, częściej umierają wcześniej niż kobiety, które jedzą mniejsze ilości takiego pożywienia.

Te pytania powinien znać każdy, kto udaje się do lekarza onkologa.

Zapisz się do newslettera i pobierz BEZPŁATNY poradnik!


Zapisując się do newslettera będziesz otrzymywał także bieżące informacje o naszych webinarach, bezpłatnej internetowej konferencji Rewolucja Zdrowia, informacje o produktach z naszego sklepu. Zapoznaj się z polityką prywatności jaką stosujemy w tym względzie.

Produkty mięsne przygotowywane w wysokich temperaturach (grillowane, pieczone i wędzone) zawierają wielopierścieniowe węglowodory aromatyczne (WWA) i inne związki związane ze zwiększonym ryzykiem raka piersi. Naukowcy z University of North Carolina w Chapel Hill zbadali, czy spożycie tego źródła WWA wpływa na przeżywalność u kobiet, u których zdiagnozowano raka piersi.

W badaniu naukowcy obserwowali 1 508 kobiet, u których zdiagnozowano raka piersi, przez średnio 17,6 roku. Przeprowadzili wywiady i zgromadzili informacje na temat spożycia przez uczestniczki grillowanego i wędzonego mięsa. W tym okresie odnotowano 597 zgonów, z których 237 było związanych z rakiem piersi.

Grillowane mięso i jego wpływ na zgony

Naukowcy odkryli, że większe spożycie mięsa przed rozpoznaniem raka piersi wiązało się z 23% wyższym ryzykiem śmierci z jakiejkolwiek przyczyny. Co więcej, spożywanie większej ilości grillowanych i wędzonych mięs po zdiagnozowaniu raka piersi spowodowało wzrost śmiertelności o około 31 procent w porównaniu do kobiet spożywających mniej mięsa przygotowywanego w wysokich temperaturach.

Naukowcy doszli do wniosku, że spożywanie dużych ilości grillowanego i wędzonego mięsa może zwiększać ryzyko zgonu wśród kobiet, które przeżyły raka piersi.

Inne badania również wykazały podobne rezultaty i ujawniły, że istnieje większe ryzyko zachorowania na raka piersi u osób spożywających mięso przygotowywane w wysokich temperaturach. Jedno z tych badań zostało przeprowadzone przez naukowców z University of Minnesota i okazało się, że kobiety, które spożywały przesmażone hamburgery, miały o ponad 50% większe ryzyko raka piersi w porównaniu do tych, które jadły hamburgery wysmażone w stopniu rare lub medium rare. Tymczasem podczas badania zdrowia kobiet w mieście Iowa odkryto, że kobiety, które regularnie spożywały steki, hamburgery i boczek, wysmażone w stopniu well-done, zwiększyły ryzyko raka piersi o 4,62 razy.

Zdrowsze metody gotowania

Zamiast grillowania czy smażenia, istnieją zdecydowanie zdrowsze metody gotowania, takie jak gotowanie na parze, gotowanie i duszenie. Ponadto zaleca się stosowanie krótszych czasów gotowania, a także gotowanie w niższych temperaturach, przy jednoczesnym zapewnieniu, że mięso jest w pełni ugotowane.

Gotowanie z kwaśnymi składnikami, takimi jak cytryna lub ocet (nie spirytusowy!) w marynatach, może znacznie zmniejszyć produkcję zaawansowanych produktów końcowych glikacji (AGE), które powodują szkodliwy dla tkanek stres oksydacyjny i przewlekłe stany zapalne. AGE również negatywnie wpływają na enzymy, hormony, przeciwciała i neuroprzekaźniki, uszkadzając DNA komórki i zwiększając ryzyko zachorowania na raka. Ponieważ mięso ma naturalnie wysoką zawartość AGE, gotowanie zwiększa tworzenie tych niebezpiecznych substancji chemicznych. Warto pamiętać że produkty na bazie roślin, w tym warzywa, produkty pełnoziarniste, owoce i orzechy, zawierają dużo niższy poziom AGE, dlatego to one powinny stanowić zdecydowaną większość naszej diety.

 

Zdjęcie: Depositphotos

Podobne artykuły

komentarzy

  1. Ania
    3 sierpnia 2018 o 14:43 Odpowiedz

    Ogólnie przy jedzeniu mięsa to najzdrowsze jest gotowane…

Napisz komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.