Koktajl z awokado dla zdrowia serca, odmłodzenia skóry i idealnej wagi

Koktajl z awokado dla zdrowia serca, odmłodzenia skóry i idealnej wagi

Wiele badań potwierdza, że spożywanie awokado ma wiele korzyści dla zdrowia. Ten wyjątkowo tłusty owoc jest dobrym źródłem ponad 25 niezbędnych składników odżywczych. Witaminy i minerały w nim obecne są ważnym czynnikiem ochronnym przed wieloma chorobami i schorzeniami.

Awokado jest bogate w witaminy A, C, E, K i B, a także w żelazo, miedź, potas i magnez. Poza tym jest pyszne i może być używane w smoothie, na kanpakach, w sałatkach, omletach, a nawet deserach. Dzięki temu, na wiele sposobów możemy skorzystać z jego zdrowych właściwości, do których należą:

  1. Zawiera zdrowe tłuszcze

Awokado zawiera prawie 20 razy więcej tłuszczu niż inne owoce, ale są to głównie tłuszcze jednonienasycone, uznawane za bardzo zdrowe.

  1. Zwiększa wchłanianie składników odżywczych

W jednym badaniu odkryto, że osoby, które jadły sałatki z dodatkiem awokado cechowało lepsze wchłanianie składników odżywczych niż osoby, których sałatki nie zawierały awokado. Uczestnicy badania spożywający awokado absorbowały 5 razy więcej karotenoidów (rodzaj składników odżywczych, obejmujący karoten i likopen).

  1. Dobre dla skóry

Awokado ma świetne właściwości przeciwstarzeniowe, ponieważ jest bogate w antyoksydanty. To dlatego olej z awokado dodawany jest do wielu kosmetyków. Działa odmładzająco na skórę oraz pomaga leczyć różne problemy skórne.

  1. Chroni przed zawałem

Badacze odkryli, że awokado ma zdolność to obniżania ryzyka zawału, ponieważ zawiera wysokie dawki kwasu foliowego. Co więcej, witamina E, jednonienasycone kwasy tłuszczowe i glutation obecne w awokado również są ważne w utrzymaniu zdrowia serca.

  1. Utrzymuje ciśnienie w normie

Awokado bogate jest w potas, w 100 gramach zawiera 14% rekomendowanej dziennej dawki, czym przebija banana (10%). Ten minerał jest kluczowy w utrzymywaniu optymalnego ciśnienia krwi.

  1. Bogate w błonnik

Awokado zawiera sporo błonnika, który stanowi ok. 7% jego wagi. Błonnik jest ważny dla optymalnego funkcjonowania układu trawiennego, wspiera odchudzanie i redukuje skoki cukru.

  1. Wspiera zdrowie oczu

Awokado ma dobry wpływ na wzrok dzięki zawartości luteiny, która znana jest z właściwości chroniących oczy przed zmianami zwyrodnieniowymi związanymi z wiekiem i zaćmą.

  1. Pomaga łagodzić ból w zapalaniu stawów

Fitoskładniki obecne w awokado, takie jak polifenole i flawonoidy mają właściwości przeciwzapalne, co pomaga redukować ból spowodowany zapaleniem stawów. Antyoksydanty takie jak witamina C i E także pomagają łagodzić stany zapalne.

  1. Dobre dla ciężarnych i ich nienarodzonych dzieci

Zaleca się ciężarnym spożywanie szklanki awokado dziennie. Taka porcja zapewnia ¼ rekomendowanej dawki kwasu foliowego, który jest bardzo ważny dla zdrowia matki i dziecka.

  1. Poprawia funkcjonowanie mózgu

Awokado uznawane jest za jeden z najlepszych dla zdrowia mózgu owoców. Wspiera funkcje umysłowe, poprawia pamięć i chroni przed chorobą Alzheimera.

Warto regularnie dodawać awokado do swojego jadłospisu. Oto warty wypróbowania przepis na koktajl z awokado:

  • Pół dojrzałego awokado
  • Dojrzały banan
  • Pół szklanki świeżo wyciśniętego soku
  • Garść zieleniny (szpinak, rukola, jarmuż)

Zblenduj wszystkie składniki. Możesz dodać trochę lodu, aby koktajl był przyjemnie orzeźwiający.

Pamiętaj, aby nie wyrzucać pestki z awokado – ona również ma wiele cennych właściwości. Więcej na ten temat pisaliśmy w tym artykule.

 

Źródło: https://www.naturalnewsblogs.com/tasty-avocado-smoothies-eat-healthy-heart-younger-skin-ideal-weight/

Podobne artykuły

Napisz komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.