Pięć rzeczy, przez które powoli niszczysz swój układ pokarmowy

Pięć rzeczy, przez które powoli niszczysz swój układ pokarmowy

Biorąc pod uwagę fakt, że sprawne trawienie jest jednym z ważniejszych czynników zdrowia, to jego zniszczenie jest jednym z najbardziej katastrofalnych wydarzeń, które może się wydarzyć w organizmie. Niestety, ogrom ludzi napotyka sytuacje, w których zdrowie ich jelit narażone jest na jeden cios za drugim.  Z czasem dolegliwości ze strony układu pokarmowego stają się regularnym, dokuczliwym zjawiskiem, które ostatecznie obniża jakość ich życia.

Trawienie nie jest odrębne od wielu innych kluczowych funkcji organizmu. Jeśli jest osłabione, cierpią też na tym wątroba, woreczek żółciowy, nerki, trzustka, nadnercza, tarczyca, serce, a także mózg. To jak domino – gdy jeden element upadnie, padają wszystkie.

Wiedza na temat tego co i jak wpływa na zdrowie układu pokarmowego jest dobrym początkiem wprowadzenia zmian. Chociaż rzeczy znajdujące się na liście mogą wydawać się niemożliwe do uniknięcia, tak naprawdę jest to tylko kwestia wyrobienia sobie zdrowych nawyków.

Nagromadzenie metali ciężkich

Metale ciężkie mogą pochodzić z wielu różnych źródeł, ale najczęstszą drogą, jaką dostają się do układu trawiennego są owoce morza i amalgamaty dentystyczne, przy czym te drugie są bardziej niebezpieczne. W jaki sposób metale ciężkie dostają się z zębów do przewodu pokarmowego i jakie problemy to powoduje?

Żucie jedzenie powoduje zwiększone wydzielanie pełnej enzymów śliny, które stymuluje nie tylko rozkład węglowodanów w pokarmie, który właśnie włożyliśmy do ust, lecz także uwalnianie rtęci z wypełnień. Ta rtęć miesza się z pokarmem i podróżuje wraz z nim do żołądka.

W żołądku rtęć ta łączy się z kwasem solnym i wytwarza chlorek rtęci, który może uszkodzić wyściółkę żołądka i spowodować owrzodzenie. Co więcej, kiedy rtęć wejdzie w kontakt z dobrymi bakteriami w jelitach, może zabić je natychmiast. Niestety, nie szkodzi to rtęci i nadal niszczy inne przyjazne bakterie na swojej drodze.

Leki na receptę

Opieka zdrowotna stała się synonimem farmaceutyków, które są obecnie wszechobecne w krajach zachodnich. Jak niektórzy już się domyślają, te legalne substancje chemiczne powodują wiele problemów zdrowotnych, a czasem nawet wyrządzają więcej szkody niż pożytku. Oczywiście ciemna strona leków rzadko kiedy jest przedstawiana przez lekarzy. A prawda jest taka, że antybiotyki zabijają nie tylko złe bakterie, ale także niszczą te dobre i pozostawiają resztki chemiczne, które niekorzystnie wpływają na mikrobiom jelitowy i okupują wątrobę, co niekorzystnie wpływa na procesy detoksykacji oraz ogólnie na układ pokarmowy.

Infekcje biologiczne

Prawdopodobnie wiele schorzeń zaczyna się od zakażenia biologicznego (bakterii, wirusów, grzybów, pasożytów), które nie zostało rozpoznane lub odpowiednio leczone. Pozwala to atakującemu żyć w Twoim ciele (zwykle w przewodzie jelitowym), powodując liczne dolegliwości trawienne i powodując koinfekcje, spowodowane wydalaniem toksycznych produktów ubocznych, wytwarzanych przez te istoty. Dwoma bardzo częstymi zakażeniami, które mogą wystąpić i dawać charakterystyczne objawy, są infekcje pasożytnicze i infekcje candida. Kiedy odkryjesz u siebie któreś z tych zakażeń, natychmiast rozpocznij naturalne oczyszczanie.

Jedzenie martwej żywności

Biorąc pod uwagę ilość martwych pokarmów spożywanych codziennie, nic dziwnego, że wiele osób cierpi z powodu ogólnego stanu zdrowia i problemów trawiennych. Martwe pożywienie odnosi się do każdego produktu wysokoprzetworzonego, poddanego działaniu mikrofali, pasteryzacji lub napromieniowanego, co powoduje usunięcie delikatnych składników odżywczych, w szczególności enzymów. Ponieważ enzymy są kluczowym składnikiem w rozbijaniu żywności podczas różnych etapów procesu trawiennego, ich niedobór natychmiast powoduje zaburzenie procesów trawienia, niedostateczny rozkład pożywienia i jego zaleganie wewnątrz organizmu. Może nie dawać to natychmiast negatywnych objawów, jednak utrzymujący się taki stan i długotrwałe spożywanie martwej żywności negatywnie odbije się na całym zdrowiu.

Skoncentruj się na jedzeniu większej ilości surowych warzyw i owoców. Możesz dostarczać je pod postacią pysznych smoothie, sałatek oraz po prostu jako zdrowych przekąsek w ciągu dnia.

Spożywanie alkoholu

Kwestionowanie tak nieodłącznej części spotkań towarzyskich, jaką jest spożywanie alkoholu, nie jest sprawą popularną, jednak czasem trzeba spojrzeć prawdzie w oczy – regularna konsumpcja alkoholu niszczy układ trawienny. Cierpi na tym żołądek, a także jelita i wątroba. Poza tym, alkohol zakłóca równowagę mikrobioty i zwiększa przepuszczalność jelit. Ponieważ alkohol karmi szkodliwe drożdże i bakterie.

Żaden alkohol nie jest całkowicie bezpieczny, jednak niektóre z nich mają jakieś zalety, jak np. czerwone wino, a niektóre są szkodliwe bardziej niż inne, np. piwo pszeniczne (przez to, że pochodzi z modyfikowanej genetycznie pszenicy, której powinniśmy unikać pod każdą formą). Jednak powstrzymywanie się od alkoholu jest najlepszym wyjściem jakie możesz wybrać, aby wspomóc zdrowie układu pokarmowego.

 

To jedne z najważniejszych rzeczy, które negatywnie wpływają na układ pokarmowy, jednak nie jedyne. Warto zwracać uwagę także na kwestie takie jak fluor, żywność GMO, przewlekły stres i żywność z pozostałościami pestycydów.

Dlaczego to wszystko jest takie ważne?

Zdrowy mikrobiom jelitowy jest niezbędny dla zdrowia, a ostatnie badania potwierdzają, że jest równie ważny dla dobrego samopoczucia psychicznego. Konkretne bakterie jelitowe mogą włączać/wyłączać ekspresję genów odpowiadających np. za choroby.  Zdrowe jelita to naprawdę brama do zdrowia i nie bez powodu od pewnego czasu mówi się o nich jako „drugim mózgu”. Postaraj się zastosować do powyższych wskazówek, a Twoje ciało na pewno będzie Ci za to wdzięczne.

 

Zdjęcie: Depositphotos

 

Podobne artykuły

Napisz komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.