Naturalne „drinki” na lepszy sen

Naturalne „drinki” na lepszy sen

Problemy z zasypianiem? Wiedząc, jak ważną rolę odgrywa sen w naszym życiu, to może być prawdziwy problem. Można jednak skusić się na naturalny napój, który polepszy jakość snu i zwiększy uczucie wypoczęcia rano.

Niedobór dobrej jakości snu, to najczęstsza przyczyna zrzędliwości, poirytowania i braku motywacji. Sen jest także potrzebny dla dobrego trawienia, detoksykacji i utrzymywania zdrowej wagi. Jeśli należysz do tej 1/3 populacji, która ma problemy ze snem, te naturalne napoje, które możesz przygotować samodzielnie w domu pomogą Ci łatwiej wpaść w objęcia Morfeusza, co korzystnie wpłynie na Twoje ogólne zdrowie.

Kozłek lekarski

Kozłek lekarski znany jest ze swoich właściwości ułatwiających zasypianie i łagodzących stres i napięcie.

Ekstrakt z kozłka lekarskiego można znaleźć w postaci nalewek lub kapsułek oraz herbat. Niektórzy są w stanie przysiąc, że kozłek ma działanie usypiające i bardzo i pomaga, chociaż badania nie dają jednoznacznych odpowiedzi. Niektóre badania sugerują, że kozłek jest najskuteczniejszy, kiedy przyjmuje się go przynajmniej 28 dni, inne mówią o natychmiastowych rezultatach.

Wiadomo natomiast na pewno, że kozłek można stosować bezpiecznie i jest to zioło bardzo łagodne, bez efektów ubocznych, które wpływa uspokajająco na układ nerwowy.

Jak pić:

Aby zrobić herbatę z kozłka, wystarczy 1 łyżeczka suszonych liści, czajnik i woda. Można także wykorzystać specjalne koszyczki do parzenia liściastych herbat i umieścić liście w takim koszyczku.

Liście kozłka zalać wrzącą wodą, zaparzać przez 10-15 minut, a następnie usunąć liście (bądź koszyczek z liśćmi). Kozłek ma silny, gorzki smak, więc możesz dodać do herbaty trochę miodu lub cukru kokosowego, aby ją osłodzić. Najlepiej pić go wieczorem, ok. 30 minut przed snem.

Złote mleko

Napój ten szturmem podbija serca wszystkich fanów naturalnych sposobów na zdrowie. Ma właściwości przeciwzapalne i ułatwiające trawienie. Czym właściwie jest złote mleko? To połączenie mleka (najczęściej roślinnego, chyba, że mamy dostęp do świeżego mleka prosto od krowy) i kurkumy, oraz innych przypraw wedle uznania.

Ponieważ polepsza trawienie (a co za tym idzie wchłanianie kluczowych składników odżywczych, które wspierają zdrowy sen, np. wapń i magnez), popijanie ciepłego kubka złotego mleka przed snem, może znacząco ułatwić odpoczynek. O złotym mleku pisaliśmy już jakiś czas temu w tym artykule – tam możecie znaleźć więcej informacji na jego temat oraz przykładowy przepis jak je zrobić.

Woda kokosowa

Woda kokosowa to coś więcej niż tylko naturalny izotonik lub nawadniający w gorące, letnie dni napój. Może być także pomocna w zasypianiu. Woda kokosowa bogata jest w magnez, minerał, który pomaga się mięśniom zrelaksować i łagodzi napięcie w ciele.

Jak pić:

Woda kokosowa ma niską zawartość cukru, więc można ją bezpiecznie pić przed snem bez obaw o skoki i spadki glukozy we krwi. Aby dodać jej „mocy”, możesz dorzucić suszone kwiaty hibiskusa, schłodzić przez cały dzień lub dobę i odcedzić kwiaty przed wypiciem. Hibiskus ma działanie redukujące napięcia i lęki oraz ma naturalne właściwości usypiające.

Smoothie z banana i karobu

Jeśli jeszcze nie próbowałeś karobu, czas najwyższy. Karob to zamiennik kakao, bez właściwości pobudzających. Ma delikaty karmelowo-czekoladowy smak i dobrze się łączy z deserami i słodkimi napojami. Bogaty jest w antyoksydanty oraz zawiera duże dawki wapnia, który jest bardzo pomocny w zasypianiu.

Jak pić:

Karob można wykorzystać na wiele sposobów. Przykładem może być smoothie z połowy banana, mleka migdałowego i cynamonu z dodatkiem karobu. Banany same w sobie już mogą pomóc w zaśnięciu, ponieważ zawierają tryptofan, aminokwas, który wspomaga produkcję melatoniny odpowiedzialnej za spokojny sen oraz serotoniny – poprawiającej nastrój.

Eliksir na dobry sen

Wiele ziół, takich jak lawenda czy rumianek, działają kojąco na nerwy i mogą działać jak delikatne środki nasenne. Możesz zrobić własną mieszankę ziołową na sen. Wystarczy kupić większą ilość wybranych ziół, a następnie mieszać je w dowolnych kombinacjach i zaparzać je w formie herbat. Oto kilka sugestii najpopularniejszych ziół o działaniu uspokajającym, łagodzącym stres i napięcie i poprawiających jakość snu:

  • Melisa
  • Rumianek
  • Lawenda
  • Palczatka cytrynowa
  • Święta bazylia

Jak pić:

Aby zrobić herbatkę na sen, wymieszaj wybrane zioła w dowolnych proporcjach i zaparzaj 10-15 minut.

Podobne artykuły

Odpowiedz