Zdrowa dieta warzywna

Zdrowa dieta warzywna

Artykuł sponsorowany

Restrykcyjne przestrzeganie diety bywa uciążliwe, zwłaszcza, gdy upragnione efekty nie są widoczne od razu. Jedną z niezwykle skutecznych diet polecanych w walce z nadwagą, a nawet otyłością jest jadłospis oparty na zupach. Dieta Dr Dąbrowskiej bazująca na świeżych warzywach i owocach również znakomicie wpisuje się w zdrowy styl życia. Celem nadrzędnym tej diety jest oczyszczenie organizmu z toksyn, a utrata zbędnych kilogramów jest jej efektem ubocznym.

Aktywność fizyczna podczas stosowania diety

Aby osiągnąć spektakularny efekt warto nie tylko przejść na odpowiednią dietę, ale również zmienić nawyki żywieniowe i tryb życia. Jeśli wcześniej aktywność nie była naszą mocną stroną, to powinniśmy systematycznie ćwiczyć, gdyż ćwiczenia fizyczne nie tylko przyśpieszają przemianę materii, ale także korzystnie wpływają na wygląd tkanek i poprawiają samopoczucie. Przejście na odpowiednią dietę najlepiej połączyć z treningami fizycznymi. Należy jednak wybrać takie ćwiczenia i aktywności, które nie będą obciążały stawów, wiązadeł oraz serca, gdyż przy pewnej nadwadze forsujące treningi nie są wskazane.

Różnorodne menu to podstawa

Razem z planem treningów trzeba opracować lekkostrawną dietę bogatą w błonnik. W sezonie wiosenno-letnim, a także jesienią na rynku jest pełno dorodnych i rozmaitych warzyw obfitujących w mikroelementy i witaminy. Pomidory posiadają antyoksydanty, papryka to obok warzyw zapustnych i natki pietruszki uznana za cenne źródło witaminy C, a ponadto zawiera potas, wapń i żelazo. Z kolei marchew zawiera witaminę A, E, H i K oraz witaminy z grupy B. Do codziennej diety można również włączyć fasolkę szparagową, szpinak, sałatę, brokuły i buraki jako cenne źródła żelaza. W serwisie internetowym http://www.zielonomicatering.pl/ można znaleźć wiele przykładowych dań sporządzonych w oparciu o dietę Doktor Dąbrowskiej, a także przepisy, dzięki którym przyrządzimy niskokaloryczne zupy i dania wegetariańskie.

Błonnik – sprzymierzeniec lekkostrawnej diety

Większość warzyw jest lekko strawna, a praktycznie wszystkie są pożywne i zawierają błonnik niezbędny w procesie trawienia. Nazywany włóknem pokarmowym znajduje się w kaszach warzywach i owocach. Jego zawartość błonnika w warzywach przeciętnie wynosi 2,5%, a jego cennym źródłem są warzywa strączkowe i seler oraz orzechy, a także suszone owoce. Wszystkie te składniki warto włączyć do codziennej diety, a wówczas będziemy pełni energii, dzięki której w szybkim czasie stracimy kilka kilogramów.

Lekkostrawna dieta na bazie zup

Zupy warzywne są nie tylko doskonałym źródłem energii, ale także – podawane na ciepło – rozgrzewają organizm, poprawiają metabolizm i uzupełniają płyny. Należy je wprowadzać do menu stopniowo, a w początkowej fazie trzeba jeść ok. 5 – 6 zup dziennie, a następnie zmniejszać ich ilość. Jeśli zależy nam na szybkiej, lecz rozsądnej diecie prowadzącej do utraty wagi, trzeba poznać podstawowe właściwości poszczególnych rodzajów zup. W zależności od tego, jak szybko zostaną strawione można je podzielić na węglowodanowe i białkowe. Jemy je o określonych porach dnia. Ich kaloryczność uzależniona jest od składników, które wykorzystamy do zupy.

Podobne artykuły

Napisz komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.